- وب سایت رسمی وخبری هيئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان آذربايجان شرقی - http://www.tabrizmount.com/site -

آقاسیدی دوباره سکان هدایت کوهنوردی آذربایجان‌شرقی را در دست گرفت

مجمع انتخاباتی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان آذربایجان‌شرقی امروز (پنجشنبه) به ریاست «رضا زارعی» رئیس فدراسیون و با حضور «حبیب ستوده‌نژاد» مدیرکل ورزش و جوانان استان در محل سالن کنفرانس اداره کل ورزش وجوانان استان برگزار شد

در این مجمع، دو کاندیدا برای تصدی پست ریاست هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان رقابت کردند که درنهایت میرعلی آقاسیدی با کسب ۱۹ رای اعتماد اعضای مجمع را جلب نموده و به مدت ۴ سال سکان هدایت این هیأت را به دست گرفت.

آقاسیدی که مربی درجه یک کوهنوردی در رشته های مختلف می باشد ، پیش از این نیز به مدت ۴ سال رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان بود. وی معاون امداد و نجات سازمان جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی است که در اکثر عملیات‌های امداد و نجات یخ، برف، کوهستان، غار و جاده حضور داشته است.

آذربایجان‌شرقی قطب هیمالیانوردی کشور است

رضا زارعی، رئیس مجمع انتخاباتی با قدردانی از زحمات عظیم قیچی‌ساز و محمد علیپور در آماده‌سازی مقدمات برگزاری مجمع، اظهار داشت: آذربایجان شرقی، بدون اغراق یکی از قطب‌های هیمالیانوردی کشور است و قهرمانان ورزشی این رشته نیازمند حمایت فدراسیون و اداره کل هستند تا برای صعودهای بعدی‌شان آسوده خاطر باشند.

وی افزود: علاوه بر رشته‌های کوهنوردی و صعودهای ورزشی، رشته اسکای رانینگ نیز در استان آذربایجان‌شرقی قهرمانانی همچون صابر چرخی دارد که راه را برای سایرین هموارتر کرده است. البته تعدد مسابقات ملی و بین‌المللی در پیشرفت این رشته در کشور و استان‌ها بسیار موثر است.

همچنین در ادامه، برابر با آئین نامه، انتخاب اعضای هیئت رئیسه برگزار شد و نفرات ذیل به شرح ذیل کسب رأی کردند:

«لیلا بیگدلی»: با ۱۵ رای بعنوان نایب رئیس

«نوشین منوچهری» با ۲۰ رای بعنوان خزانه دار

«محمد جدیری عباسی» با ۱۸ رای بعنوان‌ کارشناس خبره ورزشی

«رضا دیزجی» با ۱۴ رای بعنوان عضو هئیت رئیسه

«مهناز میر شکاری» با ۱۵ رای بعنوان عضو هئیت رئیسه

از مجمع فوق ، فقط خزانه‌دار و کارشناس خبره ورزشی توانستند رأی اعتماد بگیرند و سایر اعضای هیئت رئیسه تا مجمع بعدی توسط فرد دیگری بعنوان سرپرست اداره میشود و بازرس هیئت نیز «اسرافیل عبدی» توسط مدیر کل پیشنهاد شد که توسط اعضای مجمع مورد تایید قرار گرفت.

گفتنی است، در جلسه مجمع انتخاباتی، رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با اهدای لوح از محمد علیپور، عظیم قیچی‌ساز و میرعلی آقاسیدی به پاس خدماتشان در دوره تصدی سرپرستی و ریاست هیأت کوهنوردی تجلیل کرد.