- وب سایت رسمی وخبری هيئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان آذربايجان شرقی - http://www.tabrizmount.com/site -

گزارش برگزاری جشنواره سنگنوردی شمال غرب کشور_ دیواره آغداش

🔹 معرفی دیواره
دیواره آغداش واقع دراستان آذربایجان شرقی، اسپیران، روستای آغداش و در فاصله ۳۱ کیلومتری تبریز قرار دارد.این دیواره سال ۸۵ شناسایی شده و از همان سال گشایش مسیر در این دیواره صورت گرفته که تا به امروز بیش از ۲۵ مسیر طبیعی و مصنوعی با درجه سختی های مختلف در این دیواره گشایش شده است و تیم سنگنوردی ژانو فعالیت های زیادی را در زمینه بازگشایی مسیر ها و فراهم کردن امکانات رفاهی، در این منطقه انجام داده است. دیواره ۷۰ متر ارتفاع دارد و ارتفاع آن از سطح دریا ۲۵۰۰ متر می باشد و از دو طریق میتوان به دیواره دست یافت که یکی از طریق روستای آغداش هست که با یک ساعت کوهپیمایی سبک به پای دیواره میرسد و دیگری از طریق روستای آغاج اوغلی می باشد که با جاده کوهستانی که فقط با ماشین های شاسی بلند میتوان طی کرد به فاصله ۱۵ دقیقه ای دیواره میرسد.

🔹با عنایت خداوند متعال جشنواره سنگ نوردی شمال غرب کشور زیر نظر هیئت کوهنوردی استان آذربایجان شرقی در منطقه سنگ نوردی آغداش در تاریخ ۱۳ الی ۱۵ تیر ماه به شرح زیر برگزار گردید:
روز چهارشنبه ۱۸ تیر،سنگ نوردان شرکت کننده در جشنواره از استان‌ها و شهرستانهای مختلف در محل هیئت کوهنوردی استان آذربایجان شرقی ثبت نام شده وبا کمک هیات موتورسواری و دو دیفرانسیل به محل کمپ واقع در منطقه دیواره آغداش انتقال داده شده و همه عزیزان در کمپ اسکان یافتند و روز های پنجشنبه و جمعه بیش از صد نفر از سنگنوردان بر روی مسیر های دیواره تلاش کردند و این جشنواره ساعت ۱۸ روز جمعه با سلامتی و موفقیت و رضایت عمومی شرکت کنندگان پایان یافت.
🔹 بدینوسیله از حضور سبز کلیه شرکت کنندگان و سنگ نوردان آزاد و عضو باشگاهها از شهرستانهای استان و خارج از استان کمال تقدیر و تشکر را داریم.
🔹در نهایت از همه عزیزان و اساتید گرامی و ادارات مختلف از جمله اداره ورزش و جوانان استان، هلال احمر استان، صدا و سیمای استان، حامیان مالی و شورای دهستان اغاج اوغلی و اغ داش و .. که در برگزاری این جشنواره همکاری نمودند تشکر و قدردانی می نماییم

🔹در این جشنواره با تلاش همه عزیزان شرکت کننده زباله ها به پایین انتقال داده شده و تمام تلاش ها برای حفظ محیط زیست منطقه سنگنوردی آغداش صورت پذیرفت.