- وب سایت رسمی وخبری هيئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان آذربايجان شرقی - http://www.tabrizmount.com/site -

گزارش صعود کارگروه بانوان شهرستان تبریز به قله ۵۱۳۷ متری آرارات ترکیه

با لطف و عنایت خداوند و همکاری مسولین هیات کوهنوردی استان و پشتیبانی اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز و باشگاه کوهنوردی همنوردان پاک از کارگروه بانوان هیات کوهنوردی بعد از برگزاری چند اردوی آمادگی و انتخاب نفرات اقدام به صعود موفقیت آمیز قله آرارات کردند.

استارت این صعود با برنامه ریزی باشگاه همنوردان پاک در روز چهار شنبه ۹۶/۴/۲۸ ساعت ۱۵ بعد از ظهر از تبریز به طرف مرز بازرگان زده شد  که بعد از رد شدن از مرز و استقرار و شب مانی در منطقه  ، صبح پنج شنبه ساعت ۷ صبح گروه شروع به کوهپیمایی به طرف کمپ ۲ که در ارتفاع ۴۲۰۰ متری نمودند و بعد از ۸ ساعت در کمپ مستقر شده و چادر ها را بر پا کرده و به استراحت کردند و بعد از شب مانی و جلسه با اعضاء گروه و توصیه های سرپرست برنامه در مورد روز صعود ساعت ۴ صبح روز جمعه مورخ ۹۶/۴/۳۰ شروع  صعود به طرف قله اغاز شد  و بعد ۵ ساعت قله  آرارات صعود گردید. و همه نفرات در سلامت کامل به پایین برگشتند.

بار دیگر کوه پر رمز و راز آرارات که یکبار میزبان کوه بانو فلاح در زمستان سال گذشته شده بود و مهربانی آرارات و الطاف الهی و غیرت و تجربه کوهنوردی این کوه بانو با توجه به اتفاق حاصله به آغوش گرم خانواده و جامعه کوهنوردی برگشته بود این بار در تیر ماه سال ۹۶ آشتی این کوه بانو و آرارات که در این صعود لطف خدا شامل حال این کوه بانو شد. و آرارات با تمانی عزمتش در این صعود موفقیت آمیز پذیرای  این کوه بانو و همنوردانش شد خداوند مهربان را شاکریم واز کلیه زحمتکشان در این صعود چه آنهایی که بعنوان پشتیبان صعود و چه مسوولین صعود و همنوردان بسیار عزیز کمال تشکرات را داریم.

ضمن تشکر ویژه از ریاست محترم اداره ورزش و جوانان تبریز اقای حبیب مقصودی ،  ریاست محترم هیات کوهنوردی استان ، دبیر محترم هیات و سرپرست برنامه آقای فرامرز رنجکش و سرپرست فنی آقای مهدی شاهد که این صعود زیبا را برنامه ریزی و اجرا کردند.
صعود کنندگان کارگروه بانوان : مهری شهبازی -معصومه نوری – زیبا رسولیان – مهین رزاقی – رقیه فلاح ( سرپرست بانوان )  
آقایان : یوسف عباسپور – عادل میرزایی – دکتر صمد خاقانی نیا – بهمن لطیفی -آرش لطیفی – سیامک بختیاری اصل – محمد حسین عشرت
و خانم ربابه کاویان پور از شهرستان قائنات.