- وب سایت رسمی وخبری هيئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان آذربايجان شرقی - http://www.tabrizmount.com/site -

ورود رشته کوهنوردی با اسکی به المپیک زمستانی

ورود رشته کوهنوردی با اسکی به المپیک زمستانی
بنا به گزارش کارگروه کوهنوردی با اسکی فدراسیون، مسابقات کوهنوردی با اسکی به بازی های المپیک جوانان ۲۰۲۰ – لوزان در کشور سوئیس پیوست
طبق اخبار رسیده از IOC (کمیته بین المللی المپیک) و ISMF (فدراسیون بین المللی کوهنوردی با اسکی) – شهر لوزان – ۱۰ جولای ۲۰۱۷

“فدراسیون بین المللی کوهنوردی با اسکی مفتخر است به اطلاع برساند، که کوهنوردی با اسکی یک ورزش رسمی در بازی های المپیک جوانان لوزان ۲۰۲۰ خواهد بود، جایی که به هفت فدراسیون بین‌المللی ورزشهای زمستانی دیگر می پیوندد.

فدراسیون بین المللی کوهنوردی با اسکی (ISMF) در آوریل ۲۰۱۴ به طور موقت توسط کمیته بین المللی المپیک (IOC) به رسمیت شناخته شد و بعد از دو سال تحت نظارت بودن در آگوست ۲۰۱۶ به عنوان یک ورزش المپیکی بطور کامل به رسمیت شناخته شد.”
https://www.lausanne2020.com/news/historical-innovations-for-lausanne-2020

در سالهای گذشته برای به رسمیت شناخته شدن این رشته توسط کمیته بین المللی المپیک تلاش های بسیاری صورت گرفت تا ۳۱ کشور عضو در این رشته نیز بتوانند با مسابقات باشکوه و جذاب کوهنوردی با اسکی وارد المپیک شوند‌.

بر این اساس “طرح استعدادیابی کوهنوردی با اسکی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران” در دستور کار کمیته کوهنوردی با اسکی این فدراسیون قرار گرفته است. این طرح مقدمه ای برای کمپ جوانان مربوط به محدوده سنی ۱۳ الی ۱۵ سال خواهد بود که در فصل پیش رو و در کشور چین برگزار می شود.
از کلیه باشگاه های مستعد کوهنوردی و اسکی کشور دعوت میشود، جهت شناسایی و معرفی استعدادها و علاقمندان در محدوده سنی مذکور مقدمات لازم را صورت داده، تا پس از نهایی شدن و اعلام برنامه طرح استعدادیابی، از آمادگیهای لازم جهت معرفی نمایندگان خود برخوردار باشند.

کار گروه کوهنوردی با اسکی فدراسیون آماده شنیدن تمامی نظرات و توصیه های صاحب نظران، مربیان، دلسوزان و تمامی اقشار علاقمند به ترویج این رشته در خصوص برگزاری کارگاههای آموزشی و کمپهای استعدادیابی منطقه ای در باشگاهها و هیئتها سراسر کشور می باشد.

@tabrizmount