گزارش شانزدهمین صعود بین المللی فدراسیون کوه نوردی به قله شیرکوه یزد / تصاویر

کوهنوردان بنام از استان آذربایجانشرقی در صعود بین المللی فدراسیون کوه نوردی که از تاریخ ۱۳ الی ۱۵ بهمن ماه در استان یزد برگزار گردید شرکت داشتند. در این صعود تعداد ۳۵۰ نفر از کوهنوردان کشور از ۳۰ استان، همراه با کوهنوردانی از تیم امید (تیم ملی) کوهنوردی کشور شرکت داشتند .
تیم اقایان با ۲۶۰ کوهنورد و تیم بانوان با ۹۰ کوهنورد از دو مسیر دره عرب‌ها(تیم آقایان) و دره نجیب(تیم بانوان)، اقدام به صعود زمستانی به قله شیرکوه ( ارتفاع ۴۰۷۵) کردند و تلاش برای صعود قله طزرجان توسط نفرات اردوی تیم ملی طی دو روز انجام شد .
در این صعود تعدادی از هیمالیانوردان کشور از جمله آقایان عظیم قیچی‌ساز و چشمه قصابانی نیز حضور داشتند.
صعود در روز پنج شنبه ساعت ۴ صبح از محل استقرار تیم ها و انتقال به روستای ده بالا آغاز گردید . در ساعت ۱۱/۴۵ تیم بانوان از دره نجیب به محل پناهگاه ها رسیده و پس از توقف کوتاهی در ساعت ۱۳ راهی قله گردیدند. با توجه به سرعت وزش باد و برودت هوا پس از صعود به قله بلافاصله به محل پناهگاه برگشته و پس از شب مانی صبح جمعه در ساعت ۷/۳۰ صبح در میان ریزش برف و کولاک بسمت روستا حرکت کردند . با توجه به ادامه ریزش برف از شب گذشته تیم با احتیاط ارتفاع را کم کرده و در ساعت ۱۴ به محل روستا رسیدند . پس از پذیرایی با آشی داغ و دریافت حکم صعود در میان فضایی سرشار از همدلی،کوه نوردان بر نقش خود در حفاظت از کوهستانها و منابع طبیعی که سرمایه های ملی کشورمان محسوب میشود تأکید نموده و آن را از وظایف اصلی کوه نوردان دانستند .

کوهنوردان اعزامی از استان آذربایجانشرقی :

آقایون :

  • مهدی قلیپور
  • سید هادی ستار فروغی

بانوان :

  • زهرا نعمتی
  • مهدیه دادی زاده
  • رقیه نعیمی از اهر

 

 

کلید واژه ها