- وب سایت رسمی وخبری هيئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان آذربايجان شرقی - http://www.tabrizmount.com/site -

گزارش مسابقه اسکای رانینگ انتخابی استان آذربایجان شرقی

مسابقه اسکای رانینگ

به گزارش روابط عمومی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان آذربایجان شرقی
پیرو اقدامات و اطلاع رسانی در طول یکماه اخیر در خصوص برگزاری مسابقه اسکای رانینگ انتخابی تیم استان مسابقه مذکور در مورخ۹۵/۶/۱۹ و در منطقه قله کمال و پیست اسکی توسط هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اذربایجان شرقی برگزار گردید.
طول مسیر طی شده رقابت مذکور برای آقایان ۱۰ کیلومتر و برای بانوان ۸ کیلومتر طراحی گردیده بود که نقطه شروع از محل پارکینگ پیست اسکی کمال به سمت قله کمال و از قله کمال به خط الراس قله درویشلر و مسیر پیست اسکی تا پارکینگ برگزار گردید.
مسابقه با حضور ۲۴ نفر در بخش آقایان و ۵ نفر در بخش بانوان از ساعت ۹:۴۵ صبح با سوت استارت مسابقه ابتدا برای اقایان و بعد از ۱۵ دقیقه برای بانوان به صدا در آمد و کلیه شرکت کنندگان در مسابقه در کمال صحت و سلامت به خط پایان رسیدند که نفر اول با ثبت زمان حدود یکساعت ونیم موفق به عبور از خط پایان و کسب این مقام گردید . مسابقه با حضور جناب آقای مبارکی مسئول کارگروه اسکای رانینگ و سرداور و ناظر فدراسیون برگزار گردید که طبق اظهارات ایشان کیفیت مسابقه از هر نظر بالاخص رکورد زمانی نفرات برتر در سطح بسیار عالی بود. در پایان رقابت نتایج زیر بدست آمد که برای نفرات اول تا چهارم آقایان و بانوان جوایز نفیسی اهداء گردید. ضمناُ نفرات اول تا پنجم آقایان و اول تا چهارم بانوان تحت عنوان تیم منتخب استان جهت شرکت در مسابقات کشوری معرفی خواهند شد.

نتایج آقایان :
۱- کریم حسین زاده – تبریز
۲- وحید یوسفی – میانه
۳- مهدی علیزاده – تبریز
۴- یاسر فرخی – تبریز
۵- علیرضا محمدی ناصر- تبریز

نتایج بانوان:
۱- راحله رحیمی – تبریز
۲- فرناز عباسی – اهر
۳- فریناز باغبان- تبریز
۴- زهرا محرمی – تبریز


لازم به توضیح میباشد که مسابقه مذکور با حضور ریاست محترم هیئت کوهنوردی و دیگر مسئولین ذیربط هیئت و با پوشش کامل یگان امداد و نجات کوهستان هلال احمر استان و کارگروه پزشکی جستجو و امداد هیئت کوهنوردی در طول مسیر مسابقه به نحو احسن برگزار گردید ، ضمناً در بخش آقایان تا نفر نهم جوایزی به رسم یادبود اهداء گردید. ورزشکار اخلاق این مسابقه توسط داوران و مسئولین برگزار کننده آقای کریم حسین زاده انتخاب و به همراه مسن ترین و جوانترین شرکت کننده با اهداء جوایزی از نامبردگان تقدیر به عمل آمد.
در مراسم اهدای جوایز نفرات برتر توسط ریاست محترم هیئت و مسئولین ذیربط و جمعی از پیشکسوتان کوهنوردی شامی نژاد ضمن تقدیر و تشکر از شرکت کنندگان و عوامل اجرائی مسابقه از این رشته ورزشی جدیدالشکل در سطح استان بعنوان زیر شاخه ای از فعالیتهای کوهنوردی به عنوان یک پدیده جدید یاد نموده و اعلام نمودند که با برگزاری و تکرار همه ساله این مسابقه در مناطق مختلف استان آذربایجان شرقی که برای چنین مسابقاتی به عنوان شرایط ایده ال و قطب مطرح گردیده نهادینه خواهد شد تا شرایط جهت برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و دست یابی به این مهم در زودترین بازه زمانی در سطح استان میسر گردد.
در آخر از گروه سلطان ساوالان بعنوان گروه کوهنوردی معین مسابقه که زحمت پی گیری و هماهنگی اسپانسرها ( حامیان مالی ) مسابقه را بعهده گرفته بودند بهمراه عوامل اجرائی مسابقه بالاخص ابواب جمعی یگان امداد نجات کوهستان هلال احمر و کارگروه پزشکی جستجو و امداد نجات هیئت کوهنوردی و تمامی حامیان مالی این مسابقه که اسپانسری این مسابقه را بر عهده داشتند تقدیر و تشکر بعمل می آید.

 

تصاویر بیشتر در لینکهای زیر: 

گزارش تصویری ۱ از مسابقه اسکای رانینگ انتخابی استان [1]

گزارش تصویری ۲ از مسابقه اسکای رانینگ انتخابی استان [2]

گزارش تصویری ۳ از مسابقه اسکای رانینگ انتخابی استان [3]

 

 

عکس پانوراما از منطقه :

عکس پانوراما ار منطقه مسابقه اسکای رانینگ - کمال [4]

جهت مشاهده در سایز بزرگتر روی تصویر کلیک کنید [4]

 عکس پانوراما از : امیررضا جابری