- وب سایت رسمی وخبری هيئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان آذربايجان شرقی - http://www.tabrizmount.com/site -

گزارش صعود سراسری بانوان استان به قله سبلان

در راستای ارتقا و توسعه ورزش کوهنوردی بخش بانوان و به مناسبت ولادت حضرت معصومه ( س ) و روز دختر، بانوان کوهنورد استان آذربایجان شرقی در تاریخهای ۱۴ و ۱۵ مرداد ماه ۹۵ موفق به صعود قله سبلان گردیدند. در این صعود سراسری بانوان کوهنوردی از شهرستانهای تبریز ، اهر ، میانه ، جلفا ، هادیشهر ( گرگر) ، هشترود و میهمانانی از شهرهای تهران ، شیراز و مشهد برای اولین بار از مسیر غربی ( قره گول >پناهگاه غربی >قله) به این مهم دست یافتند.
طبق هماهنگی های بعمل آمده ساعت ۱۳ ظهر روز پنجشنبه کوه بانوان محترم به همراه مسئولین تیمها از آبگرم شابیل با مینی بوس و لندرور به جبهه غربی سبلان و محل قره گول عازم و پس از استقرار در این محل با هماهنگی و مدیریت سرپرست و مسئول فنی برنامه صعود آغاز و تیم پس از پیمودن تقریباً ۳ کیلومتر حوالی ساعت ۱۷ عصر به محل پناهگاه غربی رسیده و پس از استقرار چادرهای شب مانی در محل کمپ و داخل پناهگاه مستقر گردیدند. جلسه توجیهی و هماهنگی تیمها ساعت ۲۰ شب در محل کمپ برگزار و مقرر گردید برنامه صعود ساعت ۳۰ : ۵ صبح از  کمپ به سمت قله آغاز گردد. پیرو هماهنگی بعمل آمده در موعد مقرر صبح جمعه ۹۵/۵/۱۵حرکت به سمت قله شروع و حوالی ساعت ۱۳:۳۰ظهر پس از طی ۴ کیلومتر مسافت کلیه نفرات حاضر در برنامه (به استثنای ۲ نفر ) به حول و قوه الهی موفق به فتح قله گردیدند . تیم پس از نیم ساعت استراحت در قله اقدام به فرود از قله نموده و حوالی ساعت ۱۷ عصر به محل کمپ برگشتند. نکته اخلاقی و قابل توجه در مسیر برگشت جمع آوری زباله های موجود در مسیر حرکت و محوطه پیرامونی کمپ و پناهگاه غربی محل شب مانی توسط کوهنوردان و اعضای تیم بود که  پس از جمع آوری و فشرده سازی داخل گونی های بزرگ توسط تیم پشتیبانی نسبت به حمل و انتقال زباله ها به ارتفاعات پایین و تخلیه در شهرستان لاهرود اقدام گردید. امید است این حرکات زمینه ای باشد در راستای ضرورت در ترویج فرهنگ پاکسازی طبیعت و کوهستان و  پایبندی به این اصل مهم که هر زمان  قدم به دامان طبیعت مینهیم نخستین قانون احترام به طبیعت و محیط زیست آن میباشد و همواره با طبیعت باشیم نه در برابر آن .
لازم به توضیح میباشد که در این صعود دبیر محترم و مسئول روابط عمومی هیئت کوهنوردی استان به همراه تیم در منطقه حضور داشتند و در طول دو روز برنامه از بدو شروع تا اتمام  با حضور و پشتیبانی تیم پزشکی و امداد و نجات کوهستان هیئت کوهنوردی به سرپرستی آقای صمد رگجان به همراه بود و به حول و قوه الهی مورد حادی برای شرکت کنندگان در این صعود سراسری پیش نیامده و برنامه حوالی ساعت ۱۹ عصر جمعه با انتقال حاضرین در برنامه توسط لندروها به محل آبگرم شابیل به اتمام رسید. در اینجا جا دارد از کلیه همنوردان و افرادی که در این صعود به هر انحار مشارکت داشته و همکاری نموده اند تقدیر و تشکر مینمائیم .  
روابط عمومی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اذربایجان شرقی  
گزارش صعود سراسری بانوان استان به قله سبلان گزارش صعود سراسری بانوان استان به قله سبلان گزارش صعود سراسری بانوان استان به قله سبلان گزارش صعود سراسری بانوان استان به قله سبلان گزارش صعود سراسری بانوان استان به قله سبلان گزارش صعود سراسری بانوان استان به قله سبلان گزارش صعود سراسری بانوان استان به قله سبلان گزارش صعود سراسری بانوان استان به قله سبلان گزارش صعود سراسری بانوان استان به قله سبلان  
تصاویر بیشتر این صعود را در لینک های زیر ببینید http://www.tabrizmount.com/news.aspx?id=1283 http://www.tabrizmount.com/news.aspx?id=1284 http://www.tabrizmount.com/news.aspx?id=1285
[1] @tabrizmount